Uusi kämppäni on kaaoksen vallassa. Kaikki tavarat täysin hujan hajan. Kuvittelin että kun pääsen pois yhteisestä kauniista talostamme, saan muka jostain lisävirtaa ja jaksan pitää uuden asuntoni täysin puhtoisena ja pyykit kauniisti kaappeihin viikattuna, tiskipöydän tyhjänä yms. Totuus on tästä erittäin kaukana. Olen aivan poikki. Kun saan kolmen koiranulkoilutuslenkin, työpäivän, ruuanlaiton ja lasten iltatoimien jälkeen lapset nukkumaan, olen niin poikki, etten jaksa tehdä enää muuta kuin itkeä sohvalla. En tosin itke tätä arkea, vaan tätä eroa miehestäni.

Tänään oli harvinaisen synkkä ilta. Oin tekemisessä miehen sukulaisten kanssa ja koska he ovat aivan ihania ihmisiä, se tietysti ahdisti minua entistä enemmän. Miten voin tehdä heille näin.

Kun tulin yksin kämpilleni, alkoi itku. Itkin, itkin ja itkin. Halasin koiraa ja itkin sen turkkia vasten. Mietin, että miten ihmeessä tästä eteenpäin. Pitääkö minun alkaa tehdä sovintoa mieheni kanssa ja yrittää vielä lämmitellä sitä vai luovuttaa ja antaa pahan olon tulla. Päätin soittaa ennustajalle. En ole ikinä ennen soittanut tai edes käynyt ennustajalla. Löysin jonkun ennustajan puhelinnumeron ja muutaman kerran yritettyäni, pääsin läpi. En oikein tiennyt mitä sanoa, vai pitäisikö minun kertoa yhtään mitään. Niinpä kerroin muutamalla sanalla asumuserosta ja kysyin, mikä on meidän tulevaisuutemme, yhdessä vai erikseen. Ennustaja pystyi kertomaan uskomattoman tarkalla tasolla mieheni ongelmista ja hänen mielestään mieheni on jo siirtynyt etenpäin, eikä juuri taakseen katsele. Hän myös kertoi minulle kaikkein maagisimmat sanat: "Lapset eivät ole kärsineet erostamme", "He näkivät riitaannee aivan tarpeeksi silloin kun olitte vielä yhdessä". Hän myös ennusti että pääsen taas jaloilleni parissa kuukaudessa.

Sanokoon muut mitä vaan näistä ennustajista, mutta tämä ennustus tuli nyt tarpeeseen. Ihan sama onko se totta vai ei, mutta minulle tuli siitä hyvä mieli. Se että minä selviydyn tästä voittajana ja löydän uudestaan onnen elämääni, ne oli ne sanat, mitä juuri nyt tarvitsin.  Tämä antoi uskoa tulevaisuuteen. Tosin en tiedä pitäisikö minun tämän ennustuksen perusteella heittää hanskat tiskiin mieheni suhteen. Tuskinpa, pakko minun on vielä katso jos sekin johtaisi johonkin, tai saada edes mieheltä selvyys voisiko se hänen mielestään johtaa.